lördag 2 november 2013

I en mysig stickad tröja och tofflor knapprar jag på tangenterna, jag lyssnar på pianomusik och ljusen i den öppna spisen är tända, framför ligger Siri på en filt och njuter av lugnet. Utanför är det kallt, dimmigt och fuktigt och jag är glad över att vara hemma.

I fredags började jag på mina nya jobbtider. Det ska bli spännande med en ny barngrupp och att jobba tillsammans med N som verkar vara en fantastisk person och förskollärare. Bara under det lilla samtalet vi hade om barnen i veckan kunde jag se vilken kreativ person hon är, vad många idéer hon har och hur mycket jag kan lära utav henne.

Den här veckan har flugit förbi men jag har på något sätt hunnit med lite mer än jag de tidigare veckorna. Jag har tidigare varit helt slut när jag kommit innanför dörren och hängt av mig jackan men nu har det nya vikariatet och allt vad det innebär börjat falla på plats och därav känner jag mig inte riktigt lika trött. Jag har hunnit träna, umgås med vänner, lagat god mat, ätit ute och så klart hunnit med att mysa med de små missarna här hemma.

Ikväll har mamma och pappa varit här på middag, jag bjöd på raggmunk och fläsk. Det är så mysigt att sitta vid mitt runda bord i vardagsrummet och prata över några glas rödvin. Trots att vi ses flera gånger i veckan så har vi mängder av saker att prata om och klockan tickar på.

Idag har jag besökt kyrkogården och tänt ljus för mormor, morfar och farfar. Fantastiskt vackert med alla ljus som gör kyrkogården till en stjärnhimmel.

Nedan kommer några bilder från veckan.








   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar