lördag 26 oktober 2013



God morgon. Igår var jag med Ines hos veterinären och visst hade den lilla damen gjort framsteg men fortfarande är hon inte kry så nu ska vi börja med en kortisonkur och hoppas på att det hjälper. Känns fruktansvärt jobbigt att hela tiden känna oro över att hon kanske inte kommer att bli bättre och tråkigt att säga men självklart en liten oro över den ekonomiska biten. 

På kvällen bjöd pappa på middag och lillasyster Linn och jag satt kvar länge och drack vin och pratade om Paris. Lillasyster flyttar i januari dit och ska plugga franska i nio månader och jisses vad jag önskar att jag kunde packa väskan och följa med. 

Den här helgen har jag äran att ha Mette som sovgäst. Igår kväll såg vi en fruktansvärt sorglig dokumentär, Boy Interrupted. Det handlar om en pojke som är bipolär och hur han vid femton års ålder tar livet av sig. Man får genom familjen, vännerna, psykolog och andra personer som var viktiga i hans liv följa honom från ett litet barn och fram till hans död. Vilken hemsk sjukdom och vilken sorglig historia! 

Nu väntar jag på att mamma och syster ska vakna så vi kan mötas upp och gå ner på stan och titta efter en födelsedagspresent till min moster som idag fyller år. Det ska bli härligt att träffa alla igen, det var ett bra tag sedan vi alla sågs. 
Senare ikväll kommer Lena och Mette hit för lite mys med bubbel och en massa skitsnack! :)

Ha en härlig lördag allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar