lördag 23 november 2013


Ikväll är jag mammas & pappas taxi så nu innan jag ska hämta upp dem på fest och även lillasyster från jobbet passar jag på att städa, plocka och fixa här hemma. 
Jag letade efter en textrad i ett brev ikväll och fastnade så klart och fortsatte att plocka bland vykorten och breven. 
När hösten är här och det är mörkt, kallt och grått ute kan jag fastna i mina tankar länge, jag drömmer både på dagen och natten, jag grubblar och funderar mycket, så var det ikväll. När jag satt där med dessa minnen i handen så insåg att jag hade många brev och vykort från en och samma person, en betydelsefull person som jag saknar väldigt. Det slutade i att jag skrev ett par rader till henne. Känns bra i både mage och hjärta nu! 

Det är en känslosam årstid, hösten. Jag längtar tills man får ställa adventsljusstaken i köksfönstret, hänga upp stjärnan i sovrummet och tända ljusen i vardagsrummet och så klart den klädda granen och speciellt dess doft. 
Jag behöver lite ljus, mys, lukter, snö som lyser upp, gott och vackert när det är så kallt, dött och grått ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar