tisdag 22 oktober 2013

Nu är hösten här igen och som vanligt börjar det klia i mina fingrar så nu har jag skapat blogg nummer två så jag kan skriva av mig. Då jag numera bor hemma i Sverige och har avslutat mitt liv som barnflicka kändes det bra att börja på en helt ny blogg.
Så för er som inte har koll på vad jag är för någon så bor jag i en tvåa i Eksjö tillsammans med mina två kattdamer Siri och Ines.
Jag arbetar på förskolor runt om i Eksjö och hoppar från vikariat till vikariat och trivs jättebra med att arbeta med barn. Jag älskar att cykla iväg till jobbet och dessutom är jag minst lika glad på hemvägen.
En annan sak som förklarar mig bra är att jag är en riktigt francoholic. Jag skulle allra helst vilja flytta tillbaka till Paris på sekunden.Jag försöker jobba på min franska så gott det går och någon gång i framtiden kanske jag kan uppfylla min dröm.
Second hand och loppis är i princip det roligaste jag vet, vilket syns på mitt hem. Kylen försvinner snart ner genom golvet av alla gamla burkars tyngd, på väggarna hänger vackra ramar, spetsdukar pryder borden, mycket möbler i teak och skåpen är snart proppfulla av gammalt porslin.
Jag är glad i allt som smakar gott och som tur är så är jag även glad i att springa, promenixa och vandra.
När jag låst dörren på morgonen åker lurarna in i öronen, lika så på hemvägen och när jag kommer hem snurrar vinylen eller så spelar jag musik på Spotify. Jag lyssnar på det mesta och tycker det är kul och spännande att upptäcka ny musik.
Jag är väldigt tjejig när det kommer till vackra saker, kläder, mys och piff. Jag uppskattar småsaker och ibland känner jag mig nästan som ett barn. Jag uppskattar frasiga löv, fågelbon, såpbubblor, knastrande snö under skorna, roliga moln, glass, naturens färger, djur, regnbågar, syrendoft, varm chokladmjölk med vispgrädde, nagelack, mönstrade strumpor, ekorrar, blomknoppar och så mycket mer.

Nu har klockan redan slagit läggdags. Tack för att jag fått skriva av mig lite. Sov så sött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar