torsdag 10 december 2015

Det finns inte så mycket att skriva om när man är sjukskriven. Dagarna går fortare än jag trott men väntan är obeskrivlig, den är utmattande. Jag vet inte mer än att jag troligen blir sjukskriven längre, att läkaren har semester och att ögon fortfarande inte givit info till neurologiska mottagningen. 
Det är bara att vänta... 

Tycker att saker och ting går i vågor, särskilt denna veckan. Var riktigt dålig i måndags och hade stickande och brännande smärta i nacke, rygg, axlar och i ena höften och trött som bara den var jag. I onsdags kände jag mig piggare, tog en promenad och hälsade på barnen och kollegorna på förskolan. Fantastiskt mysigt att se allihopa igen, saknar jobbet så dant. Jag fick ett fint välkomnande med tusen kramar och små glada hej och tjut, sångstund med ukulele och julpresent från våra barn och dess föräldrar. Fylld av energi och kärlek gick jag därifrån och fick sedan spendera ett par timmar nerbäddad i sängen men det var det värt. Verkligen värt! 
Det jag menar med att det går i vågor är att jag kan känna mig ganska pigg vissa stunder på dagen och sen ger jag mig ut på ett litet ärende, en fika eller liknande så är det som om jag sprungit ett maraton, jag är döslut.

Jag har faktiskt ett glatt besked också, det kändes som om det var längesen jag fick det. Jo, jag har kommit in på förskollärarutbildningen i Göteborg. Fick en chock när jag insåg det, hade inga förhoppningar alls och mitt i allt stök med hälsan så har jag inte tänkt på att jag ansökt ens. 

Nu är jag inne i ett hektiskt och galet lägenhetsletande, jag & Philip måste vara på plats den 18/1 för då börjar skolan. Jag är galet stressad men ack så glad! Idag har vi gjort en annons på blocket, hoppas verkligen vi får napp.

Det är med andra ord mycket som rör sig i huvudet på mig just nu. Det är framförallt jobbet, svar från sjukvården på vad som ska göras här näst och om det blir förlängd sjukskrivning, lägenhetssökandet, finns också en viss oro över lägenheten vi nu har som jag sa upp idag för helst vill vi ju inte betala hyran enda till mars och kanske mest av allt är jag orolig över hur jag ska klara att studera när jag mår som jag gör men jag är envis och inte tänker jag tacka nej så hur eller hur så ger jag det en chans.

Nu ska jag bädda ner mig. 
Imorgon ska jag till mor & far, äta god mat och få hjälp med CSN och annat som behövs fixas med innan flytt. 
Kan inte fatta det, jag ska flytta till Göteborg! <3     
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar